Ik trek mij terug en wacht.….

 

Ik trek mij terug en wacht.

Dit is de tijd die niet ver­lo­ren gaat:

Iede­re minuut zet zich in toe­komst om.

Ik ben een oce­aan van wach­ten,

water­dun omhuld door ‘t ogen­blik.

Zui­gen­de eb van gemoed,

dat de minu­ten trekt en dan de vloed

diep in zijn duis­ter­nis bereidt.

 

Er is geen tijd.

Of er is niets dan tijd.

 

M. Vasa­lis
  • Je hebt van die dagen …

    Hans Kuyper

    Je hebt van die dagen …

    Dan ben je er niet,

    En dan moet ik iets doen

    Met dat stille verdriet

    Dan pak ik de verfdoos

    En stevig papier,

    Dan maak ik je zelf wel,

    Ik verf je naar hier …

    Penseel in het water,

    Penseel in de doos ….

    Hoe moet ik verder?

    Ik weet al een poos,

    Ik weet al nog voor ik

    Met verven begin:

    Het blauw van je ogen …

    Het zit er niet in.