Lied­je

In de aarde ligt mijn lief
op de aarde loop ik zon­der
doden ken­nen geen ver­driet
daar­om neu­rie ik dit lied
over schaam­te over schuld
over leven dat toch mooi is
al het gras kan niet ver­bloe­men
vreug­de die weer in mij huist
In de aarde zwijgt mijn lief
op de aarde zing ik zon­der.

Jos van Hest
Dood­ge­woon gaan heme­len
Uitgeverij:Plint

  • Je hebt van die dagen …

    Hans Kuyper

    Je hebt van die dagen …

    Dan ben je er niet,

    En dan moet ik iets doen

    Met dat stille verdriet

    Dan pak ik de verfdoos

    En stevig papier,

    Dan maak ik je zelf wel,

    Ik verf je naar hier …

    Penseel in het water,

    Penseel in de doos ….

    Hoe moet ik verder?

    Ik weet al een poos,

    Ik weet al nog voor ik

    Met verven begin:

    Het blauw van je ogen …

    Het zit er niet in.