Weg­gaan

Weg­gaan is iets anders
dan het huis uit slui­pen,
zacht de deur dicht­trek­ken
ach­ter je bestaan en niet
terug­ke­ren.
Je blijft iemand op wie wordt gewacht.
 
Weg­gaan kun je beschrij­ven als
een soort van blij­ven.
Nie­mand wacht want je bent er nog.
Nie­mand neemt afscheid
want je gaat niet weg.
 
 
Rut­ger Kop­land 2008
  • Je hebt van die dagen …

    Hans Kuyper

    Je hebt van die dagen …

    Dan ben je er niet,

    En dan moet ik iets doen

    Met dat stille verdriet

    Dan pak ik de verfdoos

    En stevig papier,

    Dan maak ik je zelf wel,

    Ik verf je naar hier …

    Penseel in het water,

    Penseel in de doos ….

    Hoe moet ik verder?

    Ik weet al een poos,

    Ik weet al nog voor ik

    Met verven begin:

    Het blauw van je ogen …

    Het zit er niet in.